عرضه نسخه آزمایشی اندروید M ویژه توسعه‌دهندگان برای برخی گوشی‌ها و تبلت‌های سونی
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 223
نویسنده :

این شرکت در طی برنامه‌ای به نام Open Device Program در جهت جذب هرچه بیشتر کاربران حرفه‌ای به مجموعه سونی، امکان تست image اندروید M و فلش زدن آن روی دیوایس‌های متنوعی از خانواده اکسپریا را فراهم آورده است. البته پله اول برای نصب اندروید M روی دیوایس‌های سونی همچون همیشه به آنلاک بودن بوت‌لودر وابسته است. آنلاک کردن بوت‌لودر با وجود آنکه در برخی دیوایس‌ها به سادگی و بدون ریسک انجام می‌گیرد اما انجام آن به پاک شدن کلی اطلاعات کاربران خواهد انجامید. بدین‌ترتیب تهیه نسخه بک‌آپ از اطلاعات پیش از اقدام به باز کردن قفل بوت‌لودر و نصب نسخه آزمایشی اندروید M‌ بسیار ضروری خواهد بود.

 

یک نکته ظریف دیگر در این رابطه تفاوت نسخه ارائه شده توسط سونی و ورژن M خانواده نکسوس است جایی‌که در image سونی خبری از اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های گوگل (جی‌میل، جست‌وجو، Maps ،Drive و...) نیست و کاربر در صورت نیاز باید خود این برنامه‌‌ها را نصب کند.

 در لیست دیوایس‌های مورد پشتیبانی در این برنامه به جز پرچمداران جدید و قدیم این برند -- شامل Z Ultra ،Z1 ،Z2 ،Z3 Compact ،Z3 وXPERIA Z -- مدل‌های دیگری نیز از قبیل T2 Ultra‌ و T3 از سری T‌ همراه با M2 و E3 دیده می‌شوند. غیبت +Z3 (که در برخی کشورها با نام Z4 شناخته می‌شود) در این فهرست خودنمایی می‌کند. سونی تبلت‌‌های خود را نیز از یاد نبرده و هر دو تبلت اخیر این شرکت یعنی Z3 Tablet Compact و Z2 Tablet را نیز در برنامه ODP خود جای داده است. حضور برخی دیوایس‌های قدیمی‌تر در این لیست سوال مهمی را در زمینه ارائه نسخه نهایی اندروید M برای این دیوایس‌ها مطرح می‌کند چرا که برخی از این مدل‌ها هنوز به نسخه پنجم (Lollipop) و یا حتی کیت‌کت نیز آپدیت نشده‌اند.نگفته پیداست که اندروید M ارائه شده در این نوبت همچنان جنبه آزمایشی و رفع عیب داشته و مشکلات و باگ‌های فراوانی در آن دیده می‌شود. از جمله باگ‌های مورد اشاره سونی در مورد این نسخه می‌توان به مشکلات مودم و دوربین دستگاه اشاره کرد. بدین‌ترتیب نمی‌توان از این نسخه به‌عنوان سیستم‌عاملی برای کارکرد روزانه استفاده کرد.



:: موضوعات مرتبط: اطلاعات گوشی , ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: